Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Sandplay Therapy


 

Φανταστείτε ότι βρίσκεστε σε έναν χώρο, όπου υπάρχουν εκατοντάδες μινιατούρες, δύο ξύλινα δοχεία γεμάτα με άμμο, νερό, διαθέσιμα κεριά και μέσα εκεί μπορείτε να φτιάξετε τους δικούς σας κόσμους. Φανταστείτε ακόμη ότι  αυτό δεν είναι μόνο ένας τρόπος χαλάρωσης και παιχνιδιού αλλά στη πραγματικότητα να είναι μια πολύ αποτελεσματική μορφή ψυχοθεραπείας.

Η βρετανίδα παιδίατρος Margaret Lowenfeld το 1921, διαμόρφωσε το World Technique, εμπνευσμένη από το βιβλίο «Floor Games», όπου ο συγγραφέας του, H.G. Wells, περιέγραφε τα πολύ διασκεδαστικά παιχνίδια που έπαιζε με τα παιδιά του στο πάτωμα, ενθαρρύνοντας τους γονείς να τα χρησιμοποιούν ως έναν τρόπο διασκέδασης αλλά και προσωπικής ανάπτυξης. Η Lowenfeld ανέπτυξε τη τεχνική της χρησιμοποιώντας ένα «κουτί θαυμάτων, όπως το ονόμαζε γεμάτο με παιχνίδια και μικροαντικείμενα και  δύο δοχεία άμμου και παρατήρησε ότι ο ειδικός μπορούσε να έχει άμεση πρόσβαση στη ψυχή του παιδιού παρατηρώντας απλά τους κόσμους που δημιουργούσε.

Το 1956, η γιουνγκιανή αναλύτρια Dora Kalff, γνώρισε τη τεχνική της Lowenfeld σε ένα συνέδριο και αφού εκπαιδεύτηκε δίπλα της, δημιούργησε τη δική της προσέγγιση που αφορούσε παιδιά και ενήλικες, με το όνομα Sandplay Therapy.

Η διαφορά ανάμεσα στο Sandtray και το Sandplay Therapy, αφορά κυρίως στη θεωρητική βάση του θεραπευτή. Το πρώτο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εργαλείο διερεύνησης συγκεκριμένης θεματολογίας με τη βοήθεια του παρατηρητή- θεραπευτή, ενώ το δεύτερο είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα θεραπείας που βασίζεται στη κίνηση της ψυχής προς την εξατομίκευση σύμφωνα με την Αναλυτική Ψυχοθεραπεία.

Το Sandplay, μπορεί πιο εύκολα να συνδυαστεί στο νου μας με τη θεραπεία των παιδιών, ωστόσο είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική και για τους ενήλικες. Επίσης θα μπορούσε να εφαρμοστεί ως εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης στη συμβουλευτική ζευγαριών.Ως μη λεκτική μέθοδος, συνίσταται επίσης και για τη θεραπεία του ψυχικού τραύματος.

Χρησιμοποιούμε και τις δύο προσεγγίσεις χρήσης της άμμου, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ενδιαφερόμενου, είτε ως συμπληρωματική τεχνική, είτε ως αυτόνομη διεργασία αυτογνωσίας.