Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Θεραπεία Παιδιών


 

Τα παιδιά έχουν μια πολύπλοκη συναισθηματική και πνευματική ζωή. Χαρακτηρίζεται τόσο από τη διαρκή αλλαγή των ικανοτήτων τους ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο στο οποίο βρίσκονται όσο και από τις συνθήκες που διαμορφώνονται στις σχέσεις τους(οικογενειακές, κοινωνικές κτλ.)

Τα παιδιά έχουν πολλούς τρόπους να εκφράσουν την συναισθηματική τους δυσφορία. Φαίνονται κακόκεφα, φοβούνται για λόγους που δε μπορούν να εξηγήσουν, αποφεύγουν την αυτονόμηση από τους γονείς τους, αποστασιωποιούνται από παιδιά της ηλικίας τους, γίνονται επιθετικά ή δε βρίσκουν τρόπους να εκφράσουν τα συναισθήματα τους, αλλάζουν συνήθειες στο φαγητό τον ύπνο, σωματοποιούν το άγχος τους και πολλά άλλα.

Η θεραπεία με τα παιδιά, κοιτάζει διαρκώς προς το μέλλον καθώς κάθε παιδί βρίσκεται στον δρόμο του να γίνει αυτό που πραγματικά είναι. Ο θεραπευτής φροντίζει να διαμορφώσει ένα ασφαλές περιβάλλον για το παιδί και τους γονείς του, όπου με ελευθερία μπορούν να διερευνηθούν τα δυναμικά εκείνα που μπλοκάρουν τη ζωή του ίδιου του παιδιού αλλά πολλές φορές και ολόκληρης της οικογένειας.

Η γλώσσα της ψυχοθεραπείας με τα παιδιά είναι σε μεγάλο βαθμό μη λεκτική. Χρησιμοποιείται το παιχνίδι και άλλες ευχάριστες δραστηριότητες που τα βοηθούν στην ελεύθερη έκφραση των συναισθηματικών τους καταστάσεων οι οποίες διαφορετικά θα παρέμεναν σκοτεινές. Σε ένα κόσμο τόσο απαιτητικό και γρήγορο, η ψυχοθεραπεία των παιδιών που χαρακτηρίζεται από την αποδοχή, την αποφυγή μη ρεαλιστικών προσδοκιών και τον σεβασμό των αναγκών τους, μπορεί να αποτελέσει έναν οδηγό εξόδου από τη σύγχυση.

Από την άλλη πλευρά ο ρόλος του γονέα σαν συνεργάτης του ψυχολόγου είναι αποφασιστικής σημασίας. Πολλές φορές χρειάζεται να χτιστεί μια καλή σχέση ανάμεσα στον ειδικό και τον γονέα και από κοινού να αλλάξουν περιβαλλοντικά εμπόδια που τυχόν υπάρχουν.

Στόχοι της ψυχοθεραπείας με τα παιδιά είναι η βελτίωση της αυτοεικόνας τους, η τόνωση των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων, η ώθηση της ανάπτυξης τους και το χτίσιμο ενός υγιούς συναισθηματικού ρεπερτορίου.